xcxc



    Το φεστιβάλ Μέρες είναι μια σειρά από κινηματογραφικές συναντήσεις και προβολές που διοργανώνονται από το 2006. Βασικός σκοπός της διοργάνωσης είναι η επαφή ενός ευρύτερου κοινού με τον αξιόλογο κινηματογράφο. Για τούτο, ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους και ντοκιμαντέρ βγαίνουν από τις αίθουσες των φεστιβάλ και απευθύνονται πλέον, όχι σε ένα κοινό με εξειδικευμένο κινηματογραφικό ενδιαφέρον, αλλά σε έναν κόσμο από τον οποίο τελικά αντλήθηκε η ίδια η θεματολογία του σινεμά.


     

Σίκινος Ιούλιος 2012

Μέρες Ντοκιμαντέρ 2012 στη Σίκινο με δύο διεθνώς βραβευμένες ταινίες, σε συνεργασία με το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ CineDoc (www.cinedoc.gr)

Στόχος του φετινού προγράμματος είναι να προτείνει διαφορετικές οπτικές, ερεθίσματα για συζήτηση, να δώσει ώθηση για αλλαγές. Τι σημαίνει πατρίδα, ποιος είναι ο ξένος, πώς διαμορφώνεται η προσωπικότητα μας, τι αξία έχει η οικογένεια, και πώς γινόμαστε αυτό που είμαστε, επιλέγοντας την ζωή μας ή αποδεχόμενοι την μοίρα μας.

Ευχαριστούμε τον Χρήστο Καρακέπελη και την εταιρεία Anemon Productions για την ευγενική παραχώρηση των ταινιών.
Καλές προβολές και καλό καλοκαίρι!
Δήμητρα Κουζή

Πρώτη Ύλη
Χρήστος Καρακέπελης, 78’/2010/ Greece

Τρεις τσιγγάνοι Αλβανοί, δύο Ινδοί, ένας Τούρκος κι έναςΈλληνας, είναι ένα δείγμα μόνο της απέραντης στρατιάς των desperados που ανακυκλώνουν τα μέταλλα μιας ολόκληρης χώρας. Τους έχετε δει στις γειτονίες της πόλης, αυτούς ή άλλους σαν αυτούς τους ήρωες της «Πρώτης Ύλης», να αποτελούν και αυτοί την πρώτη ύλη μέσα σε μια κοινωνική πραγματικότητα που μεταλλάσσεται. Είναι αυτοί που μαζεύουν και ανακυκλώνουν μαζεύοντας τα, όλα τα μέταλλα που πετιούνται άχρηστα στα σκουπίδια.

Η ταινία ακολουθεί την καθημερινή  πορεία αυτών των σύγχρονων κυνηγών ανακυκλώσιμων υλικών στην καρδιά της Αθήνας και μας φέρνει αντιμέτωπους με την πρωτόγονη μυρωδιά και την ζωή του υπόκοσμου μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας που διέπεται από την εντροπία και τις υποτροπές της παγκόσμιας Οικονομίας.

http://www.youtube.com/watch?v=UsY0YLrX0tA

Σαγιόμι
Νίκος Νταγιαντάς, 56’/ 2011/ Greece-France

Υιοθετημένη από τον παππού της σε πολύ μικρή ηλικία, η Σαγιόμι μεγάλωσε σε ένα απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας, χωρίς να γνωρίζει τους γονείς της. Στα εικοσιδύο της έφυγε από την Ιαπωνία, ακολουθώντας έναν Έλληνα ναυτικό και μετέπειτα σύζυγό της ως το νησί της Κρήτης.

35 χρόνια αργότερα, ο θάνατος της μητέρας της θα την οδηγήσει και πάλι στην Ιαπωνία. Η ταινία καταγράφει το ταξίδι της καθώς επισκέπτεται μετά από τόσα χρόνια την χώρα των παιδικών και νεανικών της χρόνων. Σε αναζήτηση του παρελθόντος της, η Σαγιόμι ανακαλύπτει ένα κομμάτι του εαυτού της που αγνοούσε.
Μια ταινία για την οικογένεια, την ταυτότητα, το καραόκε και τα τσιφτετέλια.

http://www.anemon.gr/films_production.html


Σίκινος Ιούλιος 2011 - Δονούσα Σεπτέμβριος 2011

Μέρες Ντοκιμαντέρ με επτά ταινίες φέτος, τέσσερεις από αυτές ειδικά για παιδιά! Στόχος του φετινού προγράμματος είναι να μας δώσει διαφορετικές οπτικές, ερεθίσματα για συζήτηση και ίσως ώθηση για αλλαγές. Ποιος είναι ο ξένος, ποιος ζει διαφορετικά, πώς θα μπορούσε να είναι το σχολείο, πώς νοιώθει κάποιος που φοράει σιδεράκια, πώς παράγουν οι μέλισσες το μέλι, ποιοι δημιούργησαν το χρέος και πως είναι να ελευθερωθείς από αυτό; Σε κάθε τι υπάρχει έμπνευση και σε όλα κρύβεται μια ευκαιρία. Κοιτάξτε πιο προσεκτικά. Τα φετινά ντοκιμαντέρ αγγίζουν πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής. Θέτουν ερωτήματα και προτείνουν απαντήσεις. Τι παράγει αυτός ο τόπος, και πόση σημασία έχει να το θυμηθούμε! Πώς φτάσαμε να μην έχουμε χρήματα; Μήπως θα μπορούσαμε να ζήσουμε και χωρίς αυτά;

Ευχαριστούμε το Ινστιτούτο Goethe Athen, τις εταιρείες Anemon, BitsnBytes.gr και τους παραγωγούς Jan Dalchow και Paolo Pallavidino για την ευγενική παραχώρηση των ταινιών.
Καλές προβολές και καλό καλοκαίρι.
Δήμητρα Κουζή

Οργάνωση-παραγωγή: Δημιουργική Ομάδα Media dell’ Arte sε συνεργασία με το Goethe Institut Athen και το φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Duisburg

Ayla, το κορίτσι του Τσουνάμι, (Ayla  the tsunami girl)
Ολλανδία 2005, 15', Σενάριο - σκηνοθεσία: Wilma Lighart
Στα ολλανδικά με ελληνικούς υπότιτλους

Η Ayla έχει ακόμα κάποιες φορές εφιάλτες. Το Δεκέμβριο του 2004 πέρασε τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές της με την οικογένεια της στην Sri Lanka. Από το ξενοδοχείο τους έβλεπαν την θάλασσα να φουσκώνει και να ανεβαίνει. Ένα τεράστιο κύμα, ένα τσουνάμι πλημμύρισε την χώρα. Η Ayla στάθηκε τυχερή. Επεστρέψε στο σπίτι της και είναι καλά. Ζωγραφίζει πολύ. Μια τέτοια εμπειρία χρειάζεται χρόνο και επεξεργασία. Για να παίξει και πάλι ανέμελα στις παραλίες της Βόρειας Θάλασσας, θα χρειαστεί αρκετό καιρό ακόμα.

Χρεοκρατία, (Debtocracy),
Ελλάδα 2010, 74’
Σκηνοθεσία: Άρης Χατζηστεφάνου και Κατερίνα Κιτίδη

Το πρώτο ελληνικό ντοκιμαντέρ που στηρίχθηκε αποκλειστικά στην οικονομική ενίσχυση των θεατών και το οποίο θα διατίθεται χωρίς δικαιώματα χρήσης και αναμετάδοσης. Οι συντελεστές του Debtocracy συνομιλούν με ορισμένους από τους σημαντικότερους οικονομολόγους, πολιτικούς και δημοσιογράφους που παρουσιάζουν εναλλακτικές ερμηνείες αλλά και προτάσεις για την κρίση δημοσίου χρέους της Ελλάδας και της Ευρωζώνης.
Οι δημοσιογράφοι Άρης Χατζηστεφάνου και Κατερίνα Κιτίδη, που υπογράφουν το σενάριο και τη σκηνοθεσία, παρακολουθούν την πορεία χωρών όπως ο Ισημερινός, που δημιούργησαν Επιτροπές Λογιστικού Ελέγχου αλλά και την αντίστοιχη προσπάθεια που ξεκίνησε στην Ελλάδα. Έχοντας πραγματοποιήσει γυρίσματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσα από κινούμενα σχέδια και animation, το Debtocracy παρακολουθεί την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας από τη δεκαετία του '70 και εξηγεί τις έννοιες του απεχθούς και του παράνομου χρέους που βαραίνουν και την Ελλάδα.

Στο Debtocracy μιλούν, μεταξύ άλλων, οι ακαδημαϊκοί Ντέιβιντ Χάρβεϊ, Σαμίρ Αμίν, Κώστας Λαπαβίτσας και Ζεράρ Ντιμενίλ, ο φιλόσοφος Αλέν Μπαντιού, ο επικεφαλής της επιτροπής λογιστικού ελέγχου του Ισημερινού, Ούγκο Αρίας, ο πρόεδρος του CADTM, Ερίκ Τουσέν, δημοσιογράφοι, όπως o Άβι Λιούις (συγγραφέας/σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ The Take / Η κατάληψη), ο Ζαν Κατρμέρ (Liberation) κ.α. Τη μουσική υπογράφει ο Γιάννης Αγγελάκας και το μοντάζ ο Άρης Τριανταφύλλου ενώ η παραγωγή είναι της BitsnBytes.

Σχολικές ανταλλαγές (The free school)
Ολλανδία 2003, 15'
Σενάριο Σκηνοθεσία: Ingeborg Jansen
Στα ολλανδικά με ελληνικούς υπότιτλους

O Junior είναι 12 χρονών και για μια εβδομάδα αλλάζει σχολείο. Δεν θα πάει στο κανονικό σχολείο του αλλά σε ένα άλλο το "ελεύθερο" σχολείο. Τι σημαίνει όμως "ελεύθερο σχολείο" και πως είναι να πηγαίνεις σε αυτό;

Ζώντας χωρίς Χρήματα (Living without money),
Νορβηγία, 2011, 52'
Σκηνοθεσία: Line Halvorsen
Στα γερμανικά/αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους

«Είχα όλα όσα χρειαζόμουν, είχα μεγαλώσει τα 2 μου παιδιά και είχα και ένα σπίτι. Τα έδωσα όλα. »
Το ντοκιμαντέρ «Ζώντας χωρίς χρήματα» αποτελεί μια επαναστατική πρόταση! Σκιαγραφεί το πορτραίτο της  68 χρονης σήμερα Heidemarie Schwermer, μιας Γερμανίδας που πριν από 14 χρόνια αποφάσισε να σταματήσει να ζει με χρήματα. Πούλησε τα πάντα, το σπίτι της, τα έπιπλα της και ότι άλλο είχε της ανήκε και κράτησε μόνο μια βαλίτσα με ρούχα και την ελευθερία της. Πώς είναι παίρνεις μια τέτοια απόφαση; Και πως μπορείς να ζήσεις με αυτό τον τρόπο;

Η πόλη των μελισσών, (City of bees)
Δανία 2004, 30'
Σενάριο σκηνοθεσία: Laila Hodell και Bertel Torne Olsen
Στα Δανέζικα με ελληνικούς υπότιτλους

Ο μυστηριώδης κόσμος των μελισσών όπως τον βλέπουν τα παιδιά. Ο εξάχρονος Oliver και οι φίλοι του που συνοδεύουν έναν μελισσοκόμο για έναν ολόκληρο χρόνο στις εργασίες του. Μαζί τους μαθαίνουμε πως λειτουργεί αυτή η πολιτεία των μελισσών με τις χιλιάδες μέλισσες.

Το κάλεσμα του βουνού, (Call of the Mountain)
Ελλάδα, 2009,
του Στέλιου Αποστολόπουλου, 52'
Στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Γιάννη, ο οποίος αφήνει πίσω την οικογένεια του στην Αθήνα και μετακομίζει σε ένα μικρό χωριό στα Λευκά Όρη της Κρήτης προκειμένου να αναλάβει το μητάτο της οικογένειάς του. Επιστρέφει σε ένα επάγγελμα που διατηρείται ζωντανό από ελάχιστους ανθρώπους στην ορεινή Κρήτη, με θέα το Λιβυκό Πέλαγος.  Η ταινία είναι συμπαραγωγή της ΑΝΕΜΟΝ με την ΕΡΤ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Η ταινία προβλήθηκε και από το γαλλο-γερμανικό κανάλι τέχνης και πολιτισμού ARTE, στο πλαίσιο ενός αφιερώματος του καναλιού στον ορεσίβιο τρόπο ζωής στην Ευρώπη.

Samuel, καταδικασμένος να φοράει σιδεράκια - (Samuel, veroordeelt tot de beugel)
Ολλανδία 2002, 15'
Σενάριο- Σκηνοθεσία: Noud Holtman
Στα ολλανδικά με ελληνικούς υπότιτλους

Ο Samuel πρέπει να φοράει σιδεράκια - σιδεράκια που δεν βγαίνουν και σιδεράκια που βγαίνουν, δηλαδή δύο φορές σιδεράκια που μπορούν και σου σπάνε τα νεύρα. Ευτυχώς που το αντιμετωπίζει με πολύ φαντασία και μέσα από αυτή ξεπερνάει σιγά σιγά το πρόβλημα μιλώντας ακόμα και με το γύψινο ομοίωμα της μασέλας του!


    Μέρες Ντοκιμαντέρ 2010,
    Σίκινος: 17, 19 και 22 Ιουλίου
    Γαλαξίδι: 30, 31/7 και 1/8

    Οι Μέρες Ντοκιμαντέρ διοργανώνονται για πέμπτη συνεχή χρονιά. Η φετινή επιλογή ταινιών έχει σκοπό να μας ξεσηκώσει, να μας εμπνεύσει, να μας δώσει ιδέες και κίνητρα. Μαζί με τους ήρωες των ντοκιμαντέρ, να στραφούμε όλοι σε κοινούς δημιουργικούς στόχους και κοινές προσπάθειες. Οι φετινές Ημέρες Ντοκιμαντέρ αποδεικνύουν ότι κανένα όραμα δεν είναι αδύνατο και κανένα όνειρο δεν είναι απραγματοποίητο, αρκεί να το πιστέψουμε και να δουλέψουμε συλλογικά για να το κάνουμε πράξη!
    Ευχαριστούμε το Ινστιτούτο Goethe και τις εταιρείες Anemon, Feelgood, Euroarts για την ευγενική παραχώρηση των ταινιών.
    Καλές προβολές και καλό καλοκαίρι.
    Δήμητρα Κουζή.

    ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΙΚΙΝΟΣ / ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΓΑΛΑΞΙΔΙ

    Τα παιδία δεν παίζει
    Σκηνοθεσία: Αγγελή Ανδρικοπούλου & Αργύρη Τσεπελίκα
    Ελλάδα, 2009
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Στις πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ελλάδας, τα παιδιά δεν μπορούν να παίξουν στην ίδια τους τη γειτονιά. Μια μικρή παρέα από την Πάτρα αποφασίζει να ζητήσει από τον Δήμαρχο έναν ελεύθερο χώρο για παιχνίδι. Κάθε μέρα, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και η υπόλοιπη παρέα μαζεύονται μπροστά από το σπίτι του Χρήστου για να παίξουν ποδόσφαιρο μέχρι το βράδυ. Μόλις ξεκινήσουν το παιχνίδι, οι γείτονες αρχίζουν να διαμαρτύρονται, να φωνάζουν και να προσπαθούν να τους σταματήσουν με απειλές ή ακόμα και με τη βία. Μοιάζει να μην υπάρχει λύση στο πρόβλημα, καθώς δεν έχουν που αλλού να παίξουν. Η Αλεξάνδρα πιστεύει πως πρέπει να βρεθεί ένας χώρος όπου θα μπορούν να παίζουν ελεύθερα και χωρίς να κινδυνεύουν. Αποφασίζει να μιλήσει στον Δήμαρχο της πόλης τους. Ανακοινώνει την ιδέα της στα υπόλοιπα παιδιά ζητώντας τους να της συμπαρασταθούν.

    Η παιδική επιτροπή συνεδριάζει και μέσα απο διασκεδαστικές απόψεις, τσακωμούς και αρκετές αμφιβολίες αποφασίζουν να πάνε όλοι μαζί στο Δημαρχείο και να παρουσιάσουν το πρόβλημά τους. Ζητούν να δημιουργηθεί ένας χώρος παιχνιδιού σε ένα εγκαταλελειμένο οικόπεδο της γειτονιάς. Ο αγώνας είναι σκληρός. Τα παιδιά δεν το βάζουν κάτω, όμως η δημοτική αρχή έχει άλλες απόψεις. Θα καταφέρουν τελικά να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους η Αλεξάνδρα, ο Χρήστος, η Χρύσα και ο Βλαντ; Διεκδικώντας το δικαίωμά της στο παιχνίδι, η μικρή παρέα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, μαθαίνει να μάχεται, να σχετίζεται και να ωριμάζει...

    ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΙΚΙΝΟΣ / ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΓΑΛΑΞΙΔΙ

    Rhythm is it!
    Σκηνοθεσία: Thomas Grube και Enrique Sanchez Lansch
    Η.Π.Α., 2006 / 90'
    Γερμανικα, Αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους


    Μπορείς να αλλάξεις την ζωή σου μέσα σε μια τάξη χορού όπως λέει ο χορογράφος Royston Maldoom που αναλαμβάνει ένα μεγάλο στοίχημα. Να δημιουργήσει μια χορογραφία για 250 παιδιά και εφήβους, 25 διαφορετικών εθνικοτήτων που ζουν σε μια υποβαθμισμένη βιομηχανική περιοχή του Βερολίνου και δεν έχουν ακούσει ποτέ κλασική μουσική και να τα ανεβάσει στην σκηνή για να αντιμετωπίσουν την μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής τους. Να χορέψουν σε μια μοναδική παράσταση σε μουσική Stravinsky με την διάσημη Berliner Philharmonic Orchestra υπό την διεύθυνση του Sir Simon Rattle!. Η ταινία αφηγείται την ιστορία όλων αυτών των παιδιών, του χορογράφου και της ορχήστρας από τις οντισιόν μέχρι την μαγική βραδιά της παράστασης.


ΠΕΜΠΤΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΙΚΙΝΟΣ / ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, ΓΑΛΑΞΙΔΙ

El Sistema, To Σύστημa
Σκηνοθεσία: Paul Smaczny και Maria Stodtmeier
Γερμανία/Ελβετία, 2009, 102’
Ελληνικοί υπότιτλοι

Tο Σύστημα είναι πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης στη Βενεζουέλα, που εμπνεύστηκε και ίδρυσε το 1975 ο οικονομολόγος και μουσικός Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου αλλάζοντας την ζωή δεκάδων χιλιάδων παιδιών που ζουν στις φαβέλες.
Τα μαθήματα είναι δωρεάν για όλους και τα παιδιά ξεκινάνε από 2 έως 3 χρονών να τα παρακολουθούν 6 ημέρες την εβδομάδα επί 3-4 ώρες την ημέρα! Από το Σύστημα έχουν προκύψει περισσότερες από 60 παιδικές ορχήστρες, 200 ορχήστρες νέων, περισσότερες από 30 επαγγελματικές ορχήστρες και δεκάδες χορωδίες. Μια από τις πιο διάσημες ορχήστρες νέων που προέκυψαν από το Σύστημα είναι η ορχήστρα νέων Simon Bolivar υπό την διεύθυνση του Gustavo Dudamel, που έπαιξε πρόσφατα και στο Ηρώδειο, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταινία El Sistema αφηγείται την ιστορία των παιδιών στη Βενεζουέλα και την πρότυπη αυτή προσπάθεια να δημιουργηθεί μια καλύτερη κοινωνία σε περιοχές όπου η εγκληματικότητα είναι μέρος της καθημερινότητας.


Με την ευγενική υποστήριξη:

 


Μέρες Ντοκιμαντέρ 2009
 
 
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ταινίες:
    Ο Άλλος
    Σκηνοθεσία: Λουκία Ρικάκη. Ελλάδα, 2004, 75'.
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Το μοναδικό σχολείο στην Ελλάδα στο οποίο φοιτά μόνο ένας Έλληνας μαθητής. Όλοι οι άλλοι συμμαθητές του είναι Αλβανοί.
    H υποδοχή και η ενσωμάτωση των μαθητών από άλλες χώρες στα Ελληνικά σχολεία και μονοθέσια σχολεία γίνεται μία εξαιρετική δουλειά μη αποκλεισμού αυτών των μαθητών από εμπνευσμένους εκπαιδευτικούς. H ταινία καταγράφει το ειδικό αλλά και χαρακτηριστικό παράδειγμα του μονοθέσιου σχολείου στο χωριό Πατσίδερος στο Ηράκλειο, όπου όλοι οι μαθητές εκτός από έναν είναι αλβανικής καταγωγής. Όλοι διδάσκονται ισότιμα κάτι που διασφαλίζει απόλυτα, η αφοσίωση του δασκάλου Γιάννη Φραγκιαδάκη, ο οποίος κατάγεται από το χωριό. Στους συμμαθητές του, που ήρθαν από μακριά, χρωστά ότι παραμένει ανοικτό το σχολείο του χωριού του ο οκτάχρονος Γιώργος Γερακιανάκης, ο μόνος έλληνας μαθητής.

    Cyclown Circus
    Σκηνοθεσία: Δημήτρης Σφυρής. Ελλάδα, 2008, 72'.
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Ταξιδεύουν μόνο με ποδήλατα. Είναι ταλαντούχοι μουσικοί και ακροβάτες. Αν και θα μπορούσαν να είχαν κάνει λαμπρή καριέρα στη σόου μπίζνες, επέλεξαν να γυρίζουν από ήπειρο σε ήπειρο, από χώρα σε χώρα και από πόλη σε πόλη, δίνοντας υπαίθριες παραστάσεις. Στο διάβα τους παρασύρουν και άλλους που θα ήθελαν να ζήσουν την εμπειρία τους. Στα τελευταία έξι χρόνια διέσχισαν 27 χώρες σε τέσσερις ηπείρους. Πάνω από 125 άτομα έχουν ταξιδέψει μαζί τους. Τα ποδήλατά τους τα φτιάχνουν μόνοι τους από εξαρτήματα πεταμένων ποδηλάτων που βρίσκουν. Είναι οι Cyclown Circus. Η ταινία καταγράφει το πέρασμά τους από τα Χανιά. Τους ακολουθεί στις παραστάσεις τους σε πάρκα, πλατείες και σχολεία, και συνομιλεί μαζί τους για τις απόψεις, τις εμπειρίες και τη φιλοσοφία τους.

    Ηλίας Πετρόπουλος - Ένας κόσμος υπόγειος
    Σκηνοθεσία: Καλλιόπη Λεγάκη. Ελλάδα, 2004-5, 61'.
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Παρουσιάζω τον κόσμο με ένα διαφορετικό βλέμμα, απ' ότι μας έμαθαν στο σχολείο ή στο στρατό. Πιστεύω πως ο καθένας έχει δικαίωμα να βλέπει την κοινωνία με το δικό του βλέμμα. Προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο ο Διάβολος παρά ο Θεός». Ηλίας Πετρόπουλος
    Πνεύμα ανήσυχο και ερευνητικό, πολέμιος των ακαδημαϊκών και του κατεστημένου, ο Πετρόπουλος ήταν ο πρώτος λαογράφος στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με το περιθώριο και κατέγραψε πρόσωπα και πράγματα περιφρονημένα από την επίσημη ιστορία της χώρας του. Ο ίδιος έζησε και γνώρισε από κοντά ρεμπέτες, αλήτες, μάγκες, πουτάνες και πούστηδες, φυλακισμένους και καταδιωκόμενους που έγιναν οι ήρωες των βιβλίων του. Στη διάρκεια της ταινίας όλοι αυτοί οι άνθρωποι συναντιούνται μπροστά στο φακό μας και οι μαρτυρίες τους για τη ζωή τους και για τη σχέση τους με τον συγγραφέα διασταυρώνονται με τις προσωπικές εξομολογήσεις του Πετρόπουλου που καταδιώχτηκε και φυλακίστηκε αλλεπάλληλες φορές για τα βιβλία του.

    Dialogues in the Dark
    Σκηνοθεσία: Melek Ulagay Taylan. Τουρκία, 2006, 65'.
    Τούρκικα, κουρδικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Η Ulla, μια Σουηδός κάμεραμαν και η Melek, μία Τουρκάλα σκηνοθέτης, ταξιδεύουν στην νοτιοανατολική περιοχή της Τουρκίας ακολουθώντας ιστορίες γυναικών που είναι υπό την απειλή του να σκοτώνονται από τους άντρες συγγενείς, οι οποίοι δεν εγκρίνουν τις σχέσεις τους με άλλους άνδρες. Οι ιστορίες που ακούνε από τις διωκόμενες γυναίκες αλλά και από άλλους, τις οδηγούν να ερευνήσουν έννοιες όπως την τιμή ή τη ντροπή, το θύμα και τον επιτιθέμενο, αλλά και τα έθιμα της πατριαρχικής κοινωνίας, η οποία θυσιάζει τόσο τον άντρα όσο και την γυναίκα. Ξεκινούν παίρνοντας παράλληλα συνεντεύξεις από άνδρες και γυναίκες. Συναντιούνται με τις γυναίκες από την περιοχή που έχουν δημιουργήσει μια οργάνωση που ονομάζεται Kamer (Κέντρο Γυναικών) και εργάζονται για τα δικαιώματα των γυναικών.

    Ήταν να φύγω
    Σκηνοθεσία: Λουκία Ρικάκη. Ελλάδα, 2007, 54'.
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Έφυγαν από τις πατρίδες τους ζουν ανάμεσα μας. Μία ταινία για εκείνους που ζουν χρόνια στην Ελλάδα και αντιμετωπίζουν τη χώρα σαν δεύτερη πατρίδα τους.
    Μπέλλα: «Καθένας έχει δικαίωμα να εργάζεται και να επιλέγει ελεύθερα το επάγγελμά του, να έχει δίκαιες και ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας και να προστατεύεται από την ανεργία». Άρθρο 23: Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
    Μαχμούντ: Υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να αφήνει το σπίτι του χωρίς λόγο.
    Γκρεης: Ο πόλεμος δεν καταστρέφει μόνο τη γη αλλά κάνει τις καρδιές πέτρινες ,τα μάτια τυφλά.
    Νάντια: Μετανάστης είναι ο άνθρωπος χωρίς σπίτι, το σπίτι δεν είναι ένα μέρος μα ένα πρόσωπο που σε αναγνωρίζει.
    Ζαιντ: Η μετανάστευση ενσωματώνει την αιχμή της προσωπικής του ελπίδας ως προς το απρόσωπο μέλλον.
    Αιφα: Το απρόοπτο που παρουσιάζεται μπορεί να λογαριάζεται ως αδικία και που κατοικεί η δικαιοσύνη στους νέους τόπους.

     

    Πολύ μιλάς... πολύ κλαις
    Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κιτσικούδης. Ελλάδα, 2007, 82'.
    Ελληνικά, Αγγλικά Βουλγαρικά με ελληνικούς υπότιτλους

    Τρεις ανθρωπολόγοι, ένας ιστορικός, ένα ισλαμολόγος και πολλοί Πομάκοι μας ξεναγούν στα βουνά της Ροδόπης - στα Βαλκάνια - για να γνωρίσουμε από κοντά τον πληθυσμό των Πομάκων, την ιστορία, τον πολιτισμό τους, τα προβλήματα, τους φόβους και τις ελπίδες τους. Οι Πομάκοι είναι ένας πληθυσμός που ζει στα βουνά της Ροδόπης, στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, κατά μήκος των συνόρων. Η γλώσσα τους είναι νοτιοσλαβική και η θρησκεία τους μουσουλμανική. Η καταγωγή τους δεν έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά. Αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες, Βούλγαροι, Τούρκοι. Χαρακτηριστική είναι μια παροιμία τους: «Να φοβάσαι του Τούρκου το βόλι, του Βούλγαρου το ξύλο και του Έλληνα το μολύβι», γιατί το βόλι και το ξύλο ξεχνιούνται, αλλά το μολύβι δεν ξεχνάει.

Μέρες Ντοκιμαντέρ 2008

Κάθε ταινία ντοκιμαντέρ αποτελεί κι από ένα ξεχωριστό πορτρέτο. Στην τρίτη τους χρονιά, οι ΜΕΡΕΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ παρουσιάζουν ταινίες που ψηλαφούν, η καθεμία με τον τρόπο της, τα διακριτά χαρακτηριστικά διαφορετικών μεταξύ τους προσώπων, καταστάσεων και θεμάτων, δίνοντας στο θεατή την ευκαιρία να απολαύσει και να «μελετήσει» πορτρέτα άλλοτε γνώριμα, άλλοτε αξιοπερίεργα, κάθε φορά όμως ιδιαίτερα και μοναδικά, είτε πρόκειται για μονάδες είτε για πολυφωνικά, αλλά αδιάσπαστα σύνολα.

Για πρώτη φορά φέτος, το κινηματογραφικό κομμάτι των ΓΙΟΡΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ επεκτείνεται και συμπεριλαμβάνει ξενόγλωσσες ταινίες στο πρόγραμμά του. Πέρα από το υπέροχο «Grizzly Man» του γνωστού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, οι υπόλοιπες ξένες παραγωγές αποτελούν μια συνεργασία με το ECOCINEMA, το οποίο θα παρουσιάσει κατά τις Μέρες Ντοκιμαντέρ ένα μέρος από το εξαιρετικό φετινό του πρόγραμμα.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως τη Μαρίνα Γιώτη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ecocinema, για την πολύτιμη βοήθειά της. Επιπλέον, ένα ξεχωριστό ευχαριστώ πηγαίνει στη Μαρία Χατζάκου, η οποία υποστήριξε και συνέβαλε καταλυτικά στην όλη προσπάθειά μας, καθώς και στην Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη για την εμπιστοσύνη και την έμπρακτη συμπαράστασή της.

Καλές προβολές και καλό καλοκαίρι!

Έλενα Χρηστοπούλου
Συντονισμός Μέρες Ντοκιμαντέρ


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ταινίες:
  • Πουλιά στο βάλτο
    Σκηνοθεσία: Αλίντα Δημητρίου. Ελλάδα, 2008, 104'.
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Η ταινία αναφέρεται στη συμμετοχή και προσφορά της γυναίκας στην Aντίσταση κατά την περίοδο της Kατοχής 1941-44, καθώς και στις συνέπειες που υπέστη. Στηρίζεται στις προφορικές μαρτυρίες των γυναικών που επέζησαν, με άξονα την ιστορική διαδρομή. Εκείνο, όμως, στο οποίο εστιάζει δεν είναι η ιστορική περιγραφή αλλά η, μέσα από τις μνήμες, τα βιώματα ή και τα ψυχολογικά τραύματα, αποκάλυψη μιας στάσης ζωής των γυναικών σε πράξεις που θεωρούμε ότι αναφέρονται μόνο στους άνδρες.

  • Οι εραστές της Αξού
    Σκηνοθεσία: Νίκος Λυγγούρης. Ελλάδα, 2007, 80'
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Κρήτη, Ψηλορείτης, χωριό Αξός. Η 69χρονη Μαρία υφαίνει στον αργαλειό της. Ο 73χρονος Γιώργος, καθισμένος δίπλα της την κοιτάζει - στα μάτια του είναι ακόμα τόσο όμορφη όσο ήταν όταν την γνώρισε. Η αγάπη του Γιώργου και της Μαρίας, που γνωρίστηκαν παιδιά, όχι μόνο κρατάει ακόμα, αλλά με τον καιρό μεγαλώνει... Όμως, παράλληλα, κάτι άσχημο την απειλεί: μια αρρώστια που εξαιτίας της ο Γιώργος μπορεί από στιγμή σε στιγμή να πεθάνει.

  • Καλοκαιρινές αστραπές
    Σκηνοθεσία: Νίκος Λυγγούρης. Ελλάδα, 2003, 81'
    Ελληνικά με γερμανικούς υπότιτλους

    Μια πενταμελής κρητική οικογένεια νοικιάζει δωμάτια για τον τουρισμό σε μια μοναχική ακτή της νότιας Κρήτης. Εδώ και χρόνια, η οικογένεια, είτε για να σκοτώσει την ώρα της, είτε από κάποια «καλλιτεχνική» τρέλα, έχει αποκτήσει την παράξενη συνήθεια, περιμένοντας πελάτες, να φωτογραφίζει επί καθημερινής βάσης τη θάλασσα, στις διαφορετικές φάσεις της ημέρας, σε μια προσπάθεια καταγραφής των αλλαγών του φωτός πάνω στο νερό. Φιλοδοξία του εγχειρήματος είναι η σύλληψη του πιο σπάνιου φωτεινού φαινομένου της περιοχής: των καλοκαιρινών αστραπών.

  • Πάρβας, άγονη γραμμή
    Σκηνοθεσία: Γεράσιμος Ρήγας. Ελλάδα, 2008, 78'
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Η ταινία εστιάζει σε μια συγκεκριμένη σειρά από στιγμές της καθημερινότητας του Δημήτρη Γιαννάκου (Πάρβα), της γυναίκας του Φλώρας και των τριών θυγατέρων τους από τη χώρα της Αμοργού. Στις πλέον γαλήνιες και στις πλέον άγριες στιγμές, η φύση είναι ένας επιπλέον συγγενής, εχθρικός καμιά φορά. Τα περιβόλια, οι ρεματιές, τα οπωροφόρα είναι καθημερινοί σύντροφοι. Ο Δημήτρης Γιαννακός είναι από τους τελευταίους που πρόφτασαν να γεράσουν με αυτά που πρωτοαγάπησαν. Τα κρατάει μέσα του στέρεα, διαρκή, όπως κι ένας μακρινός του πρόγονος.

  • Το μεταξάριο
    Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Βασσάλος - Γιούλη Τσοτσόλη. Ελλάδα, 2005, 40'
    Ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Η παραγωγή μεταξιού στην Αμοργό είναι μια παράδοση με τις ρίζες της να χάνονται στην αρχαιότητα. Μετά από πρόσκληση για μια ομιλία σχετικά με τη Σηροτροφία στην Αμοργό, κρίθηκε σκόπιμο να ακουστούν οι ίδιες οι αυτουργοί, αυτές οι γυναίκες που μέχρι και το 1973 παρήγαγαν μετάξι εκτρέφοντας μεταξοσκώληκες, κυρίως στο χωριό της Λαγκάδας. Έτσι, με μια ερασιτεχνική κάμερα, και σε περιορισμένο χρονικό διάστημα, έγιναν λήψεις με τις αναφορές των γυναικών σχετικά με το πώς παρήγαγαν, επεξεργάζονταν και χρησιμοποιούσαν το μετάξι, είτε για τις ανάγκες της καθημερινότητας, είτε εξασκώντας την τέχνη της μεταξοχειροτεχνίας.

  • The Archelon Βubble
    Σκηνοθεσία: Ελευθέριος Φυλακτός. Ελλάδα, 2007, 30'
    Αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους

    Κάθε χρόνο εθελοντές από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται στις κατασκηνώσεις του Αρχέλων, του ελληνικού συλλόγου για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας καρέτα-καρέτα. Οι εθελοντές, ανεξαρτήτως ηλικίας και εθνικότητας, προσφέρουν τον προσωπικό τους χρόνο: ξυπνούν νωρίς το πρωί, περπατούν όλη τη νύχτα, ζουν σε μία κατασκήνωση χωρίς ρεύμα και συντηρούν μια αξιοθαύμαστη κοινότητα, την οποία δένει η αγάπη τους για το περιβάλλον.

  • Grizzly Man
    Σκηνοθεσία: Βέρνερ Χέρτσογκ. Καναδάς/ΗΠΑ, 2005, 103'
    Αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους

    Στο συναρπαστικό του ντοκιμαντέρ, Grizzly Man, ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτσογκ διερευνά τη ζωή και το θάνατο του Τίμοθι Τρέντγουελ, ερασιτέχνη ειδικού στις αρκούδες grizzly και περιβαλλοντολόγου ακτιβιστή. Στην ταινία, ο Χέρτσογκ δεν εξερευνά απλώς το μυστήριο της άγριας φύσης, αλλά και το μυστήριο της ανθρώπινης φύσης, καθώς καταγράφει τα τελευταία χρόνια του φυσιολάτρη Τρέντγουελ. Το υλικό που τράβηξε ο ίδιος ο Τρέντγουελ δίνει ανάγλυφη την εικόνα μιας πολύ ιδιαίτερης προσωπικότητας, ενώ παράλληλα εγείρει ερωτήματα γύρω από τη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και στη φύση.


  • ECOCINEMA


  • Έβγα Ήλιε, Kάτσε Ήλιε
    Σκηνοθεσία: Άγγελος Κοβότσος. Ελλάδα, 2007, 52'
    Στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους

    Από την ανατολή στη δύση. Η ζωή του κτηνοτρόφου Δημήτρη Καμπόσου, που μια φράση του είναι ο τίτλος του φιλμ, υπαγορεύεται από την κίνηση του ήλιου. Το ίδιο ισχύει και για τους πέντε ακόμα ανθρώπους που αποτελούν τον πληθυσμό του μικρού νησιού Λέβιθα. Συχνά αποκλεισμένοι εξ αιτίας των καιρικών συνθηκών με πολλές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή, επιμένουν αυτάρκεις, παραμένοντας σε αυτόν τον αφιλόξενο τόπο γιατί είναι επιλογή τους. Ως πότε όμως;

  • Τα μπλουζ της Παλαιστίνης
    Σκηνοθεσία: Νίντα Σινοκρότ. Παλαιστίνη, 2006, 73'
    Αγγλικά και Παλαιστινιακά με ελληνικούς υπότιτλους

    Τι απομένει στους παλαιστίνιους αγρότες όταν μαθαίνουν ότι εντός 24 ωρών ο ισραηλινός στρατός θα δημεύσει τα εδάφη τους για την κατασκευή ενός τείχους ασφάλειας; Τι μπορούν να κάνουν αυτοί οι άνθρωποι όταν ένας από τους ισχυρότερους στρατούς παγκοσμίως απειλεί την επιβίωσή τους; Το Palestine Blues περιγράφει την σύγχυση των κατοίκων ενός χωριού, την απογοήτευση αλλά και την αντίσταση τους. Κινηματογραφώντας πότε με την κάμερα κρυμμένη και πότε ανά χείρας ο Nida Sinnokrot σκιαγραφεί μια κοινότητα που απειλείται από αφανισμό.

  • Είναι όλα μεσ' το τσάι
    Σκηνοθεσία: Λες Μπλανκ, Τζίνα Λάιμπρεχτ. ΗΠΑ, 2007, 70'
    Αγγλικά και Παλαιστινιακά με ελληνικούς υπότιτλους

    Ένα μικρό ουγγρικό χωριό, το Medgyesbodzas, καλείται να αντιμετωπίσει το μυστήριο φαινόμενο της καθίζησής του. Το χωριό λαμβάνει πολύ λίγη βοήθεια από τις εθνικές αρχές, έτσι οι κάτοικοι, νιώθοντας απογοητευμένοι, στρέφουν τις ελπίδες τους προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εντούτοις, υπάρχει ο μεσήλικας Joseph, ο αιώνιος αισιόδοξος χαρακτήρας. Μαθαίνει τα αγγλικά, ώστε όταν κατατεθεί στην ΕΕ το αίτημα τους για βοήθεια, να μπορεί να υποβάλει μια μικρού μήκους ταινία στην οποία αυτός και οι άλλοι χωρικοί να λένε την ιστορία τους.

  • Θωρηκτό Ανταρκτική
    Σκηνοθεσία: Μόργκαν Μάθιους. Αγγλία, 2007, 48'
    Στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους

    Τα 37 άτομα που αποτελούν το πλήρωμα του σκάφους της Greenpeace, Esperanza, έχουν στόχο να αποδείξουν και να εμποδίσουν τα ιαπωνικά φαλαινοθηρικά από το παράνομο κυνήγι φαλαινών, που παραβιάζει το Διεθνές Πρωτόκολλο. Ακολουθούν την πολιτική μη-βίας, που χαρακτηρίζει την 30ετή πορεία της οργάνωσης. Ο σκηνοθέτης Μ. Μάθιους παίρνει μέρος στην αποστολή. Τα γεγονότα που συμβαίνουν καταμεσής του ωκεανού, καθιστούν το ταξίδι μια σύγχρονη περιπέτεια που φωτίζει μερικά από τα θεμελιώδη διλήμματα του οικολογικού κινήματος.

  • Η Ατλαντίδα πλησιάζει
    Σκηνοθεσία: Ελίζαμπεθ Πόλοκ. Τουβαλού/ΗΠΑ/Νέα Ζηλανδία/Φίτζι, 2006, 51'
    Αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους

    Μια νέα ματιά στα παγκόσμια προβλήματα κλιματικών αλλαγών και βιωσιμότητας του περιβάλλοντος, μέσα από το πρίσμα του μικρόκοσμου ενός Πολυνησιακού νησιού. Καθώς η θάλασσα υψώνεται αργά σε έναν υπερθερμαινόμενο κόσμο, το μικροσκοπικό νησί Τουβαλού, δείχνει καταδικασμένο να εξαφανιστεί κάτω από τα κύματα. Η άνοδος του επίπεδου της θάλασσας όμως, είναι μόνο η αρχή της ιστορίας. Ένα μυθικό πλάσμα, ετοιμοθάνατες σοδειές τάρο, μακροχρόνιες επιπτώσεις του ΒΆ Παγκοσμίου Πολέμου, τα SUVs του νησιού και το κόστος της ανάπτυξης, είναι μερικά από τα θέματα που αφορούν το φιλμ.



Μέρες Ντοκιμαντέρ 2007
Το καλοκαίρι του 2007 το φεστιβάλ Μέρες Ντοκιμαντέρ θα ταξιδέψει στη Φολέγανδρο (10-17 Ιουλίου) και στη Σίκινο (6,7,8 Αυγούστου).
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ταινίες:
  • Περί διακοπών και ελαιών των Tijana Rakic και Γ. Καραγιαννάκη
  • Ο κόσμος που ταξιδεύει της Χρύσας Τζελέπη
  • Τα καβούρια της Ιρένα Μπόικο
  • Εκτός Σχεδίου του Μένιου Δίτσα
  • Τι ώρα είναι; της Εύας Στεφανή
  • Μασσαλία μακρινή κόρη του Μ. Gastine
  • Τα κέρατα του Ταύρου του Θανάση Παπακώστα
  • Το Πανηγύρι της Βρουκούντας του Θ. Βένερη
  • Ροζ του Αλέξανδρου Βούλγαρη


ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Μέρες Ντοκιμαντέρ 2006
Πανόραμα Ελληνικού Ντοκιμαντέρ
Φολέγανδρος, 12-19 Ιουλίου 2006

Διοργάνωση:
Media dell' Arte
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Διάδραση

Με την υποστήριξη της ΕΡΤ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ταινίες:
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 12/7
    Για μια θέση στο χορό της Μαριάννας Οικονόμου - ώρα 21:15
    Διάρκεια: 52', 2006
    Μετά από τριάντα χρόνια σκληρής δουλειάς στη Γερμανία, τρεις γυναίκες της Παταγής επιστρέφουν στο έρημο χωριό τους στη Θράκη, με την ελπίδα να ζήσουν μια πιο άνετη ζωή. Η έλλειψη όμως των παιδιών τους τις γεμίζει πίκρα και μοναξιά. \rΜε παρότρυνση ενός νέου χοροδιδασκάλου προσπαθούν να βρουν μια διέξοδο και αποφασίζουν να οργανώσουν ένα παραδοσιακό γλέντι για να διασκεδάσουν, να αναδείξουν τους εαυτούς τους μέσα από τις χορευτικές τους ικανότητες και να βγάλουν το χωριό τους από την αφάνεια. Το άγχος όμως της παράστασης και της δημοσιότητας δημιουργεί απροσδόκητες καταστάσεις που φέρνουν τα πάνω κάτω στις ίδιες και στο χωριό.

    Ο άνθρωπος που ενόχλησε το Σύμπαν του Σταύρου Ψυλλάκη - ώρα 22:30
    "Αν τη ζωή μας κυκλώνει ο θάνατος, τη διανοητική μας υγεία γυροφέρνει η παραφροσύνη". Ψυχιατρείο Χανίων. Μια ομάδα ασθενών μας φιλοξενεί στην "Εκκλησία του Δήμου", το χώρο που καθημερινά συναλλάσσονται και συνομιλούν, εκεί που "άλλος ζητάει κατοστάρικο κι άλλος ζητάει λόγο". Το χώρο που καθημερινά "διαχειρίζονται την ομορφιά τους και τη σχέση τους καλά". Μια άλλη ομάδα, πρώην χρόνιων ασθενών, εκτός Ψυχιατρείου πλέον, βιώνει μια επίπονη διαδικασία κοινωνικής επανένταξης και αποτολμά, στο πλαίσιο διεθνών ανταλλαγών, ένα ταξίδι μιας εβδομάδας στη Δανία. Η ταινία, μέσα από τον παράλληλο λόγο των δυο ομάδων, προσπαθεί ν' ακούσει το λόγο της τρέλας, κάτω από το χαώδες παραλήρημά της, κρούστα μιας βαθιάς θάλασσας. Προσπαθεί να δει τη δραματική σύγκρουση του ανθρώπου με την τρέλα, στη βαθύτατη απόγνωση και απόλυτη αμφιβολία για κάθε όψη του είναι που εμπεριέχει. Πρόκειται για μια άλλη ματιά στην τρέλα και στον άνθρωπο, στις τεράστιες δυνατότητες και ευαισθησίες των ψυχικά πασχόντων μελών της κοινωνίας μας και στα ασαφή όρια της "κανονικότητας".

  • ΠΕΜΠΤΗ 13/7
    Με τα μάτια στραμμένα στη στεριά της Κατερίνας Πατρώνη - ώρα 21:15
    Ο Γουίλκι το καμαρωτάκι, ο Λευτέρης ο μάγειρας, ο Δημήτρης ο υποπλοίαρχος, ο Μπακσί ο ναύτης, ο Μανώλης ο καπετάνιος, ο Νίκος κάτω στις μηχανές και ο Γιάννης ο ναύτης, έχουν μπαρκάρει σε ένα εμπορικό πλοίο που σαν βαλμένο σε γραμμές τραίνου κάνει το δρομολόγιο από την Ευρώπη στην μακρινή Κορέα και πίσω πάλι, σε ένα ταξίδι που δεν έχει τέλος. Το πλοίο, σαν πλωτή φυλακή, γυρνάει τον κόσμο χωρίς να τους πηγαίνει πουθενά. Τα λιμάνια είναι μόνο για να φεύγουν και μέσα στο καράβι ο χρόνος μοιάζει παχύρρευστος και θολός. Συντροφιά τους τα τραγούδια, οι φωτογραφίες των αγαπημένων στους τοίχους της καμπίνας τους και το τηλέφωνο. Μαζί τους και άλλοι 18 ναυτικοί, μοιρασμένοι Έλληνες και Φιλιππινέζοι.

    Η δε πόλις ελάλησεν: Πύργος, Τάκης Σινόπουλος του Αχιλλέα Κυριακίδη - ώρα 23:00

  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/7
    Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η γιαγιά μου του Κώστα Κουτσιαμπασάκου - ώρα 21:15
    Διάρκεια: 29', 1997
    Η Δήμητρα Κουτσιαμπασάκου ζει μόνη της, στο Αρματωλικό, ένα ορεινό χωριό της Πίνδου. Δίπλα από το σπίτι της, κυλάει ο πανάρχαιος ποταμός Αχελώος που χωρίζει το Αρματωλικό από το χωριό Μεσοχώρα. Στο σημείο αυτό χτίζεται και το φράγμα της Μεσοχώρας, ένα από τα έργα - κλειδιά για την εκτροπή του Αχελώου. Το σπίτι της γιαγιάς βρίσκεται στο κέντρο της επικείμενης τεχνητής λίμνης. Δυο από τα εγγόνια της, ο Δημήτρης και ο Κώστας, επισκέπτονται τη γιαγιά τους και παράλληλα γυρίζουν το ντοκιμαντέρ.

    Το σπίτι του Κάιν του Χρήστου Καρακέπελη - ώρα 21:55
    Με θέμα το φόνο και ήρωες εφτά καθημερινούς ανθρώπους, δράστες μιας τέτοιας πράξης, «Το Σπίτι του Κάιν» βυθίζεται στις εικόνες, στις αναμνήσεις, στους εφιάλτες, στην πραγματικότητα και τις απόπειρες διαφυγής αυτών των προσώπων από την οριακή κατάσταση στην οποία ζουν. «Το Σπίτι του Κάιν» είναι μια καταβύθιση στα όρια του ανθρώπου αλλά και στα σύνορα του ντοκιμαντέρ. Η ακροβασία των προσώπων και ακροβασία της φόρμας, η πραγματικότητα της ψυχής και των αισθήσεων μόνη κινηματογραφική πραγματικότητα και ντοκουμέντο.

    Μπάχταλο (Η Τύχη) της Ηλέκτρας Μπάδα - ώρα 23:30
    Διάρκεια: 11', 2006
    Μια ιστορία για τον καφέ και την τύχη: Η Ελευθερία είναι γνωστή καφετζού στη γειτονιά, αλλά δεν έχει πια ελληνικό καφέ για να διαβάσει την τύχη της πελάτισσας. Όλη η Τσιγγάνικη συνοικία στα Άνω Λιόσια πίνει σήμερα φραπέ. Οι δύο γυναίκες ξεκινούν για να βρουν καφέ.

  • ΣΑΒΒΑΤΟ 15/7
    Αθήναι της Εύας Στεφανή - ώρα 21:15
    Οι άνθρωποι που κατοικούν στο σταθμό Λαρίσης ένα βράδυ του καλοκαιριού του 1994.

    Μέλπω της Λείας Μπίζνερ - ώρα 22:00

    Φλέρυ - Τρελλή του Φεγγαριού του Αντώνη Μποσκοΐτη - 22:30

  • ΤΡΙΤΗ 18/7
    Ο δρόμος για τη Δύση του Κυριάκου Κατζουράκη - 21:15

    Los Kitches de Caballos της Χριστίνας Σγουρομύτη - 22:45

    Το γλυκό ψωμί της γιαγιάς Μάγδας του Στέφανου Νόλλα - 23:05
    Διάρκεια: 22', 2000
    Σ' ένα εγκαταλελειμμένο χωριό στη Σκόπελο η γιαγιά Μαγδαληνή εδώ και σαράντα χρόνια ζυμώνει και ψήνει ψωμί. Πότε πότε μιλάει μαζί του. Μιλάει στο ψωμί και του λέει λόγια που μόνο αυτό καταλαβαίνει.

  • ΤΕΤΑΡΤΗ 19/7
    Η τραγική ιστορία του Τζάκσον Πόλλοκ του Απόστολου Δοξιάδη - 23:00
    Διάρκεια: 78', 1999
    Η Τραγική Ιστορία του Τζάκσον Πόλοκ είναι το έργο του Άλφρεντ Χους, εδώ αναπαραστημένο από τον μαθητή του, Γιάννη Φιλάρετο. Τόσο ο Χους όσο και ο Φιλάρετος είναι φανταστικοί χαρακτήρες, ο δημιουργός των οποίων, ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Απόστολος Δοξιάδης, συμπληρώνει τα κενά μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Το έργο συνδυάζει αφήγηση και θέατρο σκιών σε μια μουσική μορφή για να διηγηθεί την ιστορία της ζωής του μεγάλου μοντέρνου ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ. Συνδυάζοντας χιούμορ και πάθος κατά την παράδοση της λαϊκής θεατρικής αισθητικής, η Τραγική Ιστορία ΧΧΧ την έξοδο του Πόλοκ από την ανωνυμία και την κακή φήμη σε μια μετα-θάνατον φήμη, προβάλλοντας τα αρχαϊκά στοιχεία αυτής της στην πεμπτουσία της μοντέρνας ζωής.

ΧΟΡΗΓΟΙ

   

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


"Μέρες Γιαγιάδων και Παππούδων"
Eπτά ντοκιμαντέρ για 65 άνω

Θεσσαλονίκη
Κινηματογράφος "Ολύμπιον"

27 Μαϊου 2006



Οι Μέρες γιαγιάδων και παππούδων είναι μια παρουσίαση επτά ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστές ηλικιωμένους ανθρώπους οι οποίοι μιλούν για τον κόσμο τους και για τον κόσμο μας. Συχνά ο ένας κόσμος επιχειρεί να προσεγγίσει τον άλλο. Ο λόγος των ανθρώπων αυτών, οικείος και καθημερινός, μέσα από το σινεμά αποκτά τη μυθική αξία μιας αφήγησης που τον κάνει να ακούγεται διεισδυτικός και συγκλονιστικός. Είναι όμως ο ίδιος λόγος με τον οποίο ο περισσότερος κόσμος έχει άμεση επαφή μέσα στο ίδιο του το σπίτι.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ταινίες:
  • Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η γιαγιά μου, του Δημήτρη Κουτσιαμπασιάκου, Διάρκεια 29'
    Η Δήμητρα Κουτσιαμπασάκου ζει μόνη της, στο Αρματωλικό, ένα ορεινό χωριό της Πίνδου. Στο σημείο αυτό χτίζεται και το φράγμα της Μεσοχώρας. Το σπίτι της γιαγιάς, βρίσκεται στο κέντρο της επικείμενης τεχνητής λίμνης. Δυο από τα εγγόνια της, ο Δημήτρης και ο Κώστας επισκέπτονται τη γιαγιά τους και παράλληλα γυρίζουν το ντοκιμαντέρ.

  • Μέλπω, της Λείας Μπίνζερ. Διάρκεια 5'
    Η ταινία εξετάζει ένα κομμάτι από τη ζωή μιας παρέας γυναικών που μαζεύονται κάθε τόσο και ανταλλάσσουν ό,τι πληροφορίες έχουν πάρει πρόσφατα από την τηλεόραση και τα περιοδικά. Μέσα από το κουτσομπολιό, οι γυναίκες εκφράζουν τα προσωπικά τους "πιστεύω".

  • Ιούνης με Σεπτέμβρη, της Ειρήνης Ζευγώλη. Διάρκεια 36'
    Καλοκαίρι του 2004. Η Αθήνα ετοιμάζεται για την παγκόσμια αναπαράσταση. Ο Ηρακλής είναι κι αυτός ένας από τους θεατές. Όταν το θέαμα έχει πια τελειώσει, η πόλη προσπαθεί να ξαναβρεί την καθημερινότητά της.

  • Ένας Έλληνας από το Καζακστάν, της Εύας Στεφανή. Διάρκεια 28'
    Στην είσοδο του γηροκομείου της Κομοτηνής, ένας Έλληνας από το Καζακστάν εξιστορεί τη ζωή του λίγο πριν εισαχθεί στο ίδρυμα.

  • Οι γειτόνισσες του Κώστα Μαχαίρα, Διάρκεια 50'
    Από τις γοητευτικές αφηγήσεις δυο γυναικών που ζουν στην ίδια γειτονιά επί εβδομήντα χρόνια επιχειρείται να συνδυαστεί η «ανθρωπολογία του καθημερινού» με την ιστορία της ανάπτυξης αλλά και το πώς επηρρεάζονται οι ανθρώπινες σχέσεις από την εισβολή της τεχνολογίας.

  • Το γλυκό ψωμί της γιαγιάς Μάγδας, του Στέφανου Νόλλα. Διάρκεια 22'
    Σ' ένα εγκαταλελειμμένο χωριό στη Σκόπελο η γιαγιά Μαγδαληνή εδώ και σαράντα χρόνια ζυμώνει και ψήνει ψωμί. Πότε πότε μιλάει μαζί του. Μιλάει στο ψωμί και του λέει λόγια που μόνο αυτό τα καταλαβαίνει.

  • Μπαχταλό (Η Τύχη), της Ηλέκτρας Μπάδα. Διάρκεια 11'
    Μια ιστορία για τον καφέ και την τύχη: Η Ελευθερία είναι γνωστή καφετζού στη γειτονιά, αλλά δεν έχει πια ελληνικό καφέ για να διαβάσει την τύχη της πελάτισσας. Όλη η Τσιγγάνικη συνοικία στα Άνω Λιόσσια πίνει σήμερα φραπέ. Οι δύο γυναίκες ξεκινούν για να βρουν καφέ.

ΧΟΡΗΓΟΙ



ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ



ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ